تاثير آسپرين روي مو ها

۱۸ بازديد

همه ما آسپيرين را مي شناسيم و به احتمال زياد آن را مصرف كرده يا مي كنيم. خيلي از افراد از اين قرص براي سلامت قلب شان استفاده مي كنند. اما آيا مي دانيد كه مي توان از آسپرين در موارد ديگر نيز استفاده كرد؟

آسپرين به مدد تركيبات خود مي تواند پاياني براي شوره سر باشد. اين قرص شناخته شده باعث تحريك گردش خون در پوست سر شده و اكسيژن رساني به سلول ها را سرعت مي دهد.

در روزگار ما، همگي عادت كرده ايم كه از محصولات تجاري براي مراقبت از موهاي مان استفاده كنيد. در حاليكه در اغلب موارد نمي دانيم جايگزين هاي مناسبي وجود دارند كه موها را تغذيه و تقويت مي كنند.

تاثير تبليغات در زندگي ما

تبليغات گسترده اي كه در خصوص لوازم آرايشي بهداشتي انجام مي شود اين باور را ايجاد كرده است كه درمان هاي شيميايي بهترين انتخاب براي حفظ سلامت موها است.

آسپرين به طور عمقي موها را تميز مي كند و باعث برطرف شدن قارچ هايي مي شود كه شوره و خشكي ايجاد مي كنند. اين قرص مسكن گردش خون در پوست سر را بالا برده و با افزايش اكسيژن رساني به سلول ها باعث رشد سريع موها مي شود

اما با اين حال قبل از اينكه كارخانجات توليدكننده آرايشي بهداشتي، با ارائه محصولاتي متنوع بازار را تحت سلطه خود در بياورند، خانم ها براي بهبود خشكي، از بين بردن شوره و مشكلات ديگر موها از تركيبات دم دستي استفاده مي كردند.

خوشبختانه امروزه اكثر مردم به تاثير درمان هاي قديمي پي برده اند. در بين اين درمان هاي قديمي مي توان به تاثير ماسك آسپرين در تسكين پوست سر و تحريك رشد موها اشاره كرد.

تاثير آسپرين در سلامت موها چيست؟

آسپرين يك مسكن و داروي ضدانعقاد پرمصرف در سرتاسر جهان است. اين دارو در هر جعبه كمك هاي اوليه و در تمام قفسه هاي داروخانه ها وجود دارد. پزشكان اين دارو را براي مقابله با درد و ناراحتي هاي عمومي و همچنين كاهش تب و مراقبت از سلامت دستگاه قلب و عروق تجويز مي كنند.

تركيب فعال اصلي آسپرين اسيد ساليسيليك است كه باعث كاهش خطر سكته قلبي مي شود و از انعقاد خون در افرادي كه مشكلات خوني دارند پيشگيري مي كند. اما آسپرين پا را فراتر گذاشته و علاوه بر اين خواص درماني مهم، تركيبات خود را خدمت زيبايي و سلامت موها نيز قرار مي دهد.

آسپرين به طور عمقي موها را تميز مي كند و باعث برطرف شدن قارچ هايي مي شود كه شوره و خشكي ايجاد مي كنند. اين قرص مسكن گردش خون در پوست سر را بالا برده و با افزايش اكسيژن رساني به سلول ها باعث رشد سريع موها مي شود.

علاوه بر اين، آسپرين تاثير لايه برداري دارد و از اين طريق مي تواند پوست هاي مرده را دفع و جذب مواد مغذي را آسان تر كرده و پياز موها را تقويت مي كند.

طرز استفاده از آسپرين براي ارتقاي سلامت موها

براي بهره مندي از خواص اين دارو، مي توانيد با آسپرين و شامپو يك ماسك موثر تهيه كنيد.
مواد لازم
آسپرين        3 عدد
شامپو         3 قاشق معادل 30 گرم

روش تهيه

3 عدد قرص آسپرين را آسياب كنيد و به صورت پودر در بياوريد. 3 قاشق از شامپوي روزانه خود را به آن افزوده و تركيب كنيد تا يك خمير يكدستي حاصل شود. وقتي به حمام مي رويد، موهايتان را خيس كرده و تركيب بدست آمده را روي موها بماليد.

يادتان باشد كه با يك بار استفاده، معجزه اي رخ نمي دهد. براي مشاهده تاثير اين قرص روي موها بايد صبور باشيد

اجازه دهيد تركيب به مدت 5 دقيقه روي موهايتان بماند و سپس با آن موهاي خود را مثل هميشه شستشو دهيد.

در نهايت مي توانيد از نرم كننده مو (اگر عادت داريد) استفاده كنيد تا موهايتان نرم و ابريشمي شود.

چگونه مي توان يك لوسيون آسپرين دار براي موها تهيه كرد؟

لوسيون خانگي آسپرين دار براي افزايش جلاي رنگ طبيعي موها و كاهش آسيب هاي ناشي از آلودگي هوا و شرايط جوي موثر است. اين لوسيون براي خانم هايي كه موهاي خود را رنگ كرده اند، اما مي خواهند به رنگ اصلي موهاي خود برگردند توصيه مي شود.

تركيبات لازم
آسپرين              8 عدد
آب                   نيم ليتر

روش تهيه

آسپرين ها را پودر كرده و با نيم ليتر آب گرم تركيب كنيد. محلول را داخل اسپري ريخته و آن را روي موهايتان اسپري كنيد. هر شب اين كار را انجام دهيد. يادتان باشد كه قبل از مصرف، ظرف را به خوبي تكان دهيد تا پودر آسپرين به خوبي در آب حل شود.

بهتر است بدانيد كه تاثير درمان با آسپرين در افراد مختلف بر اساس نوع مو و سبك زندگي آنها متفاوت است.
براي رسيدن به نتايج بهتر توصيه مي كنيم به طور منظم از آسپرين در برنامه مراقبت روزانه از موهايتان استفاده كنيد.
بهتر است مصرف آب را افزايش داده و از مواد غذايي سرشار از بيوتين، ويتامين E و پروتئين بيشتر استفاده كنيد.

براي جلوگيري از احتمال بروز هر نوع واكنش آلرژيك، ابتدا تركيبي را كه ساخته ايد، روي بخش كوچكي از موها بريزيد و كمي صبر كنيد. اگر دچار واكنش آلرژيك مانند سوزش يا خارش شديد، مي توانيد از آن براي تمام موها و سرتان استفاده كنيد.

يادتان باشد كه با يك بار استفاده، معجزه اي رخ نمي دهد. براي مشاهده تاثير اين قرص روي موها بايد صبور باشيد. با استفاده منظم از آسپرين در عرض چند روز تغييرات را مشاهده كرده و خواهيد ديد موهايتان تميزتر، زيباتر و سالم تر به نظر مي رسد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.